Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

Bencinta - Faizal Tahir

on Wednesday, March 25, 2009

lirik & lagu kolaberasi Audi & FT

BENCINTA:

Benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu…..hatimu..
hati yang penuh rasa ragu
jangan terus pergi tanpa mendengar ku
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu

ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu

sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci…. kamu…
aku cinta….kamu…

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu…..

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci

Arti Persahabatan...

on Monday, March 23, 2009

Bukan mudah untuk kamu memiliki seorang sahabat yang benar-benar setia dan memahami. Maklumlah, dalam dunia ini terdapat bermacam-macam ragam manusia yang sukar ditafsirkan. Jadi, kalau tersilap pilih sahabat
alamatnya meranalah diri kerana sahabat turut memberi pengaruh yang besar dalam kehidupan individu. Ikuti tips berikut, ternyata ia dapat membantu kamu dalam mencari seorang teman sejati!


1. Boleh berkongsi apa saja
Individu dari kategori ini ternyata sanggup mengenepikan krisis yang sedang dialaminya demi seorang sahabat. Tetapi jangan pula kamu mengambil kesempatan atas kebaikan dirinya pula.

Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Dia tidak kecoh dan mampu menyimpan rahsia walaupun perkara kecil.
• Dia sering bertanyakan khabar tentang diri mu.
• Karier impiannya ialah sebagai seorang ahli psikologi.


2. Memahami
Kamu boleh menerima dan mendengar nasihat serta pandangan yang diberikan dengan hati terbuka. Nasihat yang diberikan juga amat meyakinkan kamu! Individu ini wajar kamu dampingi sebagai sahabat sejati!

Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini
• Dia sedia dihubungi bila-bila masa... 24 jam sehari, 7 hari seminggu!
• Dia seorang teman yang komited. Dalam perhubungan, dia adalah pasangan yang setia.
• Dalam percintaan dia banyak membantu kamu! Dia mampu mengenali sama ada individu yang kamu dampingi itu benar-benar ikhlas dengan kamu atau mungkin ingin memperalatkan diri mu sahaja!


3. Profesional
Sedang kamu mengalami krisis dalam percintaan, si sahabat datang menghampiri mu dan cuba memahami situasi mu. Dia cuba memberi nasihat dengan meletakkan diri mu dalam dirinya. Nasihat dan pandangannya itu ternyata
tidak mempunyai unsur berat sebelah dan sekali gus tidak meletakkan kesilapan pada mana-mana pihak! Jelaslah bahawa dia sahabat yang profesional yang wajar kamu dampingi!

Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini;
• Dia bijak mengawal emosi mu setiap kali kamu berada dalam keadaan tegang
• Setiap kali kamu menyatakan pandangan dan cadangan, dia mendengarnya dengan ikhlas dan hormat. Kamu boleh melihat kejujuran itu dari sinar matanya.
• Dia tidak pernah memberi sebarang alasan sekiranya kamu ajak bertemu. Walaupun dia tahu bahawa dirinya akan menjadi tempat curahan masalah pada waktu itu!


4. Jujur
Setiap kali ada yang tidak kena dengan penampilan mu, dia akan menegur mu dengan bijak. Ternyata dia berkeinginan agar kamu kelihatan ‘cantik’ sepanjang masa. Dari teguran dan komen yang diberikan itu ternyata membina.
Kamu boleh menerima dengan hati yang terbuka.

Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini:
• Dia adalah individu yang lurus. Walau bagaimanapun, kelurusannya itu tidak menyakitkan hati kamu!
• Dia sedia menjadi tulang belakang buat diri mu...
• Kamu sentiasa merasakan bahawa nasihatnya amat berharga!



Hindari diri darinya!

1. Teman yang menjatuhkan kamu
Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Gemar mencari kesalahan orang lain.
• Setiap perkara dinilainya dari sudut negatif sahaja.
• Dia tidak memiliki ramai kawan!


2. Teman yang memiliki pengaruh negatif
Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Kamu sendiri dapat melihat sikap buruknya itu seperti kaki ponteng, menipu dan sebagainya.
• Dia mengajak kamu melakukan sesatu perkara yang kamu sendiri pasti bahawa ia adalah SALAH!
• Dia gemar melakukan sesuatu perkara secara sesuka hati. Kamu sendiri tidak menyenanginya!


3. Teman yang mempergunakan kamu
Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Dia tidak pernah ingin berkongsi kegembiraan dengan mu.
• Sekiranya dia bersedih, dia harapkan kamu memberikan sepenuh perhatian padanya.
• Bila kamu memerlukan pertolongan dia tidak memberi apa-apa tindakbalas.


4. Teman yang tikam dari belakang
Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Apa yang kamu miliki, akan turut dimilikinya sama.
• Dia gemar merahsiakan sesuatu perkara dari pengetahuan mu.
• Nasihatnya sering menimbulkan keraguan pada diri mu.

5. Teman yang suka meniru kamu!
Bagaimana ingin mengenal pasti individu ini?
• Serba-serbinya sama. Rambut, beg, baju dan lain-lain juga sama dengan mu.
• Setiap kali ingin membeli barangan yang disukainya dia akan menanyakan mengenai cita rasa mu terlebih dahulu.
• Apa jua yang kamu suarakan, turut disuarakan sama olehnya! Kamu bagaikan KEMBAR! Tak syoklah kan. Walau pun mungkin rapat tapi masing-masing mestilah dengan identiti tersendiri.

Di Petik dari sebuah blog sahabat....

P/S :
sahabat
teman
rakan
kawan
kenalan.........berbeza gelaran...
hanya satu yg dipinta....jujur, keikhlasan....dalam ikatan ukhwah

Selalu Mengalah

on Thursday, March 19, 2009

Lirik lagu - Seventeen
Selalu Mengalah

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku
mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernahkah kau berfikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku masih bisa bersamamu

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernahkah kau berfikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku masih bisa bersamamu

~setiap manusia pasti punya batas kesabarn di dalam dirinya...dengan adanya lagu inilah...mereka bisa ungkapkah kekesalan yg selama ini hanya di pendem saja...ga selamanya orang sabar itu selalu mengalah...orang yg kita kalahkan itu harus tahu isi hati kita mengapa kita selalu mengalah...~

Right Now - Akon

on Thursday, March 12, 2009



It's been so long
That I haven't seen your face
Try to be strong
But the stress I have is washing with
Wont belong before I get you by my side
And just hold you, tease you, squeeze you till
I was fill all my mind

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

Girl I know mistake will lay between us to
And we show our eyes that now even says somethings were true
I can't go and haven't seen my girl this thing
Why can it be the way it was
Your are my homie lover friend

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now crime

I wanna make up right now now now
I wanna make up r
We need to lay up right now now now

I can't lie
I miss you much
Watching everyday you goes by
I miss you much
Tell I get you back I'm gonna cry
I miss you much
You are the apple on my I
Girls I miss you much
I miss you much
I can't lie
I miss you much
Watching everyday you goes by
I miss you much
Tell I get you back I'm gonna cry
I miss you much
You are the apple on my I
I miss you much
I miss you much

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

I want you to fly with me
Want you to fly
I miss I had lie with me
Miss I had lie
I wish you could die with me
Wish you could die
I woundered a crime with me
Woundered a crime

I want you to fly with me
Want you to fly
I miss I had lie with me
Miss I had lie
I wish you could die with me
Wish you could die
I woundered a crime with me
Woundered aight now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

I wanna make up right now now now
I wanna make up right now now now
Wish we never broke up right now now now
We need to lay up right now now now

Kehidupan

on Tuesday, March 10, 2009

Hari-hari yang kulalui
Penuh dengan pelbagai kisah suka dan duka
Ada harinya aku terlalu gembira
Ada harinya aku terguris luka
Mungkin inilah lumrah dunia
Tak ada jalan yang lurus tanpa halangan yang merentang
Kita sebagai hambaNya perlu bijak memilih jalan
Kadang-kadang aku tertawa sendiri
Mengenangkan kenangan zaman silam yang penuh dengan kebahagiaan
Tanpa sedar ada air jernih yang mengalir
Tatkala kerinduan begitu kuat menggamit diri
Kadang-kadang aku tersenyum sendiri
Bila melihat gelagat sang teman
Teringat pada kenangan zaman persekolahan yang makin jauh kutinggalkan
Terbayang-bayang teman-teman yang kutinggalkan
Terkenang-kenang memori bahagia waktu lalu
Ah….alangkah manisnya untuk dikenang
Alangkah pahitnya untuk disimpan

Kenangan Terindah : Hotfm Big Jem @ Danga Bay, Johor Bharu

Dah masuk bulan March...mulakn aktiviti yg happening & best giler di awal bulan March ni...Ingt x sblm ni ada cite pasal telematch Am Crew & Jawa Rangers...haaa ni laa hasilnya...atas usaha gigih kitaorg bertanding tuk telematch tu..akhirnya kitaorg semua dapat g Big Jem 2009 @ Danga Bay, Johor Bharu...semuanya disponser....TQ HOTFM atas trip & penginapan yg best giler tu....kitaorg mmg puas hati laa...walaupun pd mulanya agak terkilan skit gara2 perjalanan kami terpaksa dilambtkn oleh beberapa masalah yg x dijangkakn...TQ jugak buat Adik Qistina & Adik Akhmal yg mengawal & mengatur perjalanan kami dr Sri Pentas ke JB & dari JB ke Sri Pentas....layanan & khidmat anda amat kami hargai..korang mmg best....buat teman2 seperjalanan yg sentiasa menghappeningkn keadaan dlm bus dr awal hgga akhr..korang mmg sporting...hopefully lps ni kita bisa ketemu lagik yach...kangen banget sehh sama kalian semua...rasanya ni satu perjalanan yg cukup indah yg akn kujadikn kenangan yg terindah dalam hidupku...klu nk cite mmg bnyk nk dicerita & dikongsi bersama tuk tatapan semua..smpi x tau nk tulis apa..so kita layan kn gambr2 ni ekk




Seawal jam 7am (1 March 2009)..kitaorg gerak menujuk ke tempat berkumpul..Sri Pentas Damansara Utama..Parking dah disediakn kat sana..so x de laa pening pala nk cari park...selmt pun slmt..ada kawalan...kesian PAK TAM tggl sana..xpe laa..ramai kwn2 temankn dia kat situ..hehehehe..Lama jugak duk lepak smtara tggu kawan2 yg lain..lmbt gak laa gerak..dlm hati dah x sabar nk smpi JB..ye laa nk gak mlayan aktiviti lain....tp xpe laa janji smlt smpi ke destinasi...8.30 kitaorg baru gerak...huhh slmt tggl KL...pjalanan yg pnjng..tp blh lak x tdo sepnjng pjalanan..terlelap pun x...bab kata Qis..bus kita je yg happening & bising..bus 1 lg tuk bus org yg nk tdo..hahahha...

Wif My Love Sis aka adik ipar..kihkihkih... Adik Qistina




Berposing sebelum g tapak Big Jem



Antara artis2 yg sempat dicekup tuk bergambar sebelum pergi ke tapak Big Jem



Thanks kak fara coz sudi menjenguk kitaorg kat booth




Ari last @ Hotel Grand Paragon (02/03/2009) ~ setelah Breakfast





Korang semua mmg bst...luv u all




Antara Orang2 yg bertanggungjawab memastikan perjalanan kami dr sri pentas ke JB & JB ke sri pentas..thanks a lot....




Jawab Tag ERma & Iejat

on Thursday, March 5, 2009

Ni bru berkesempatan nk langsaikan TAG Iejat & Erma (korang tag benda yg sama..so aida jwb skali laa yek... sorry laa lmbt buat..hehehhe..busy maa…


1. Anda rasa anda hot?
Hot kot..sbb slalu dgr hotfm..hahaha

2. Upload gambar kegemaran anda.



3. Kenapa anda suka gambar ini?

sbb rindukn najla..hikhikhik...najla kn ank buah aunty yg comel...kan mama najla kn...hikhikhik


4. Bila kali terakhir makan pizza?
Enth..x ingt..ada ari tu g mkn domino pizza ngan dak rmh kak zue kot yg last skli…


5. Lagu terakhir yang anda dengar?
Dygta- Kerna ku sayang kamu


6. Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?
Duk layan hotfm sambil berangan jap..hikhikhik


7. Selain nama sendiri, anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
Tetttt...dah lama x dgr panggiln tu..dulu2 ada seseorg tu slalu panggil dgn panggilan tu..tp skrg dah xde dah..hahhaha


8. Tag lagi 6 orang :
Alaa semua dah kna tag...camne ni...tag balik blh


1. Cik Ina 2. kak Hezrin 3. kak wani 4. wan 5. kak zai 6. wana (hahhaha dia jwb ke???biarla nk tag jgk..kihkihkih..semua dah kna tag..layan kn je laaa //*Soalan seterusnya ada kaitan dengan orang-orang yang anda tag…


9. Sapa No 1 pd anda?
My luvly lect & my luvly sister..windunyaa kat cik ina....
10. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
dengan tettttt...hikhikhik..smga berbahgia....
11. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
Org kuat fun corner aka webmaster..hikhikhik


12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
ni baru je knl..hikhikhik...kat hotfm bigjem & telematch..geng amcrew jgk..hikhikhik


13. Siapakah orang nombor 2?
Mama kepada hakimi & hazimi..kak bila mau jmp ekkk


14. Bagi pesanan pada orang nombor 6?
Pesanan apa yeak..teruskn kerjaya anda..i allways support u...semoga trus success...

Minggu Ketiga Feb : Telematch Am Krew VS Jawa Ranger

on Wednesday, March 4, 2009

Sekarang ni cite lak apa yg berlaku minggu ke3 bulan Feb...


21/02/2009 – Sabtu

Bangun awal2 pagi…huhh 1st time bangun lbh awal dr budak2 rmh yg lain..hahaha…5.30am dah bangun…mandi2 & bersiap…kul6lbh amk Kak Zue..then trus g Klang amk Kak Huda…huhhh terlmbt gak sampi…Kak Eza & Wani dah tggu kat Bangsar nk follow….lps tu trus gerak ke tempat yg dituju…Taman Tasik Titiwangsa….sampai2 org dah ramai….trus g register & salin uniform…hehehe….kitaorg lmnbt smpi..mana taknya..bnyk jln yg ditutup...smpi kn blh sesat gara2 nk cari jln ke sana....

Sebenarnya x rancang pun nk masuk telematch ni…sbb dah planning nk g sendiri & balik ari…hantar gak peraduan tu just suka2…slogan pun main2..hahhahaha..klu baca mesti lawak….tp dah dapat peluang…apa salahnya try & error…mana tau kot2 ada rezeki menang..blh g free…kihkihkih

Alhamdulillah…menang jugak..kata org”kemenangan di pihak yg benar”..hikhikhik…last skali Sealan buat kejutan…wah Jawa Rangers pun turut skali g JB..yahoooooooo….. berbaloi penat lelah kami bersukan..huhuhu..

Bergambar sebelum game~bakal-bakal juara..hahhaha




Baju kami yg telah diconteng oleh kak fara... ;(


wif Kish & Yeng Zoomerzs


Tengah dengar taklimat dr kepten2 kami.. FBI & FAFAU


Geng AmCrew VS JawaRengers


Kapten Jawa Rengers Wak AG & Wak Kieran


Kapten kami..AM Crew...FBI & FARA


Yeay penyokong kuat AmCrew..di persembahkn...UPIN & IPIN..hikhikhik


Game Pertama




Game Ke2




Game ke 3,4 & 5 xde gambar lak..hikhikhik

Yeayy akhrnya kami semua ke JB....AMCrew & JawaRangers



Lepas Game kitaorg g lunch lak..thanks uncle fadhil blnja kitaorg mkn...




~yahooo akhrnya bjaya gak update blog bulan feb..hikhikhik..nanti nk langsaikn hutang tag lak & blog bulan march..hikhikhik~

Minggu Kedua Feb : Holiday @ Port Dickson

14/02/2009 – 15/02/2009 (Sabtu & Ahad)

Huhhh 1st time g PD….sblm ni x pnh g PD…pg sabtu gerak g PD…ehh x pg jgk..awalnya nk g awal pg…tp g breakfast dulu..gerak dlm kat kul 12 gak laa….pergi dgn Kak As & Kak Zue…Kak Huda dah ada PD coz ada kursus kat sana sblm tu….pjalan yg x brp nk jauh..hikhikhik..dekat je rupanya…x smpt nk lelap pun….Kak As yg drive g & balik…Aida drive spnjng duk PD je…hahahaha...


Kitaorg menginap di sinil..resort yg sangat comel..kn Kak As kn..hahhaha



Bersantai di tepi pantai pagi2 ari




Sebelum balik sempat lagik kitaorg naik boat...tgh panas2 lak tu..hahahha..habis kulitku....




Hajat dihati nk naik ni..tp x kesampaian..huhuhu..takut basah lak..dah laa dah nk balik..hikhikhik


**huhhh sanggup ni duk opis nk siapkn blog ni...dah dekat kul7 ni...ahaksss...ok laa smbung nanti nk cauuu cin cauuuu....daaa**

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks