Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

Esok...Hari Ini....Dan Semalam....

on Friday, May 29, 2009

Esok adalah sesuatu yang tak pasti... Hari ini adalah Kenyataan dan Semalam adalah KENANGAN... dalam mengejar hari esok yang belum pasti kita sering lupa untuk memandang hari semalam yang ditinggalkan kerana indahnya hari ini yang dilalui... Bila kita sudah boleh berlari laju kita lupa bagaimana sakitnya terjatuh ketika berjalan dan merangkak....

Kenapa kita perlu menilai diri kita dengan kelemahan dan kekurangan insan lain sedangkan kita punya pilihan untuk membuat perbandingan dengan mereka yang mempunyai kelebihan dan kekuatan.... tapi itulah lumrahnya manusia yang sering memandang kekurangan seseorang sebagai satu kelemahan sedangkan kita lupa ada sesetengah manusia yang menggunakan kelemahan mereka sebagai senjata untuk menjatuhkan yang lain... jadi berhati-hatilah dalam membuat penilaian....
Menjadi yang terbaik dalam segala hal adalah impian setiap insan dimuka bumi ini tetapi sering kita lupa dalam usaha untuk menjadi yang terbaik ada ketikanya kita melukakan hati insan lain... kita menyakitkan pandangan insan lain... dan tak mustahil kita menginjak impian mereka demi untuk kebaikan kita sendiri... mengundurkan diri bukanlah jalan yang terbaik untuk mengatasi sesuatu masalah... SERING kita beranggapan kalau kita menjauh atau mengundurkan diri kita akan membiarkan insan sekeliling kita bahagia tapi pernahkah kita cuba mendengar tangisan disudut hatinya yang merintih kerana kehilangan kita???? Adakah kita sebenarnya seorang teman yang baik.... insan yang mulia kerana membiarkan mereka yang mengharapkan bantuan kita menangis sendirian???? Pernahkah kita terfikir bukan kemewahan harta benda yang mereka harapkan dari kita melainkan kasih sayang dan pengertian semata-mata.... Nilai wang ringgit tidak memberi apa-apa makna kepada mereka yang mengharapkan sebuah perhubungan yang sejati...
Jangan sesekali kita memandang suatu senyuman dan ketawa itu sebagai sebuah kegembiraan dan kebahagiaan kerana ada yang menyorok seribu duka dan kecewa disebaliknya. Sebaiknya selamilah hati mereka yang kita biarkan sendirian, fahamilah bisikannya dan dari situ cubalah menjadi seorang yang terbaik.... Kemenangan dan Kejayaan yang amat bermakna bukan bererti kita berjaya menjadi yang terbaik bagi semua orang tetapi cukup dengan menjadi yang terbaik HANYA UNTUK SEORANG insan yang benar-benar menghargainya..... Tepuk dada tanya lah hati MAMPUKAH kita???

Best Give For My Special Day....

on Tuesday, May 26, 2009


25052009 is coming!!..I'm waiting for this day since 1st Mei 2009.. Counting the date.. day by day..
Today..it's coming..What should i wish for my birthday?? Should i wish a big present from someone?? Should wish to have someone that sing a birthday song for me?? or.. Should i just pray and thank to Allah for this 25th years of live?? Yes!! I wish that i can have all this for my birthday..

But..what I ready want for my birthday?? I wish I can have someone who shares my birthday cake together..to share my happiness..my hopes and dreams for this precious moment..I really wish that I can have someone who can honestly love me.. Someone who loves Allah more than me and loves me towards Allah..That's the best gift that i wish to have for my birthday!!! Finaly this year..my birthday give me a sweet memories in my mind..honestly i'm so happy..coz now I can celebrate my besday with my love sister...(di awal perkenalan kami...tak sangka lak besday kitaorg sama...patut pun 1st time knl kitaorg dah blh ngam & rapat...teringt kembali 1st time tau besday sama...pecah ketawa kat cc...siap tunjuk ic lg sbb x caya..hahhahah)..hope after this we can celebrate besday together2 lagik..hikhikhik...what we hope..our relation till the end....

Perancangan asal mula2 ingt nk g mkn2 jek...then teringt yg my sis mmg kaki bowling..tp dah lama x main..so infrm dia ajak g main bowling..dia ckp GREAT..sms kawan2..mana2 yg free ajak joint skali....lps tgk wayang ptg tu g amk dayah then trus ke cineleisure damansara...my sis smpi awl dah...kesian dia tggu lama...nasib baik ada najib..xde laa kebosanan dia menunggu...lps main bowling kitaorg g mkn2 kat Ayam Penyet The Curve...(yeayy girls power ok najib..hahahaha)...thank a lot my little sis coz sudi luangkn masa dating ngan najib tuk kuar ngan akak...thanks jugak kat najib, kak zue & dayah...


~To My Little Sister~

Happy birthday my beloved sister...
Thank you for being there and always being kind..Even when we were not in arms....I know we are still in each others hearts..What I give to you today...Something no one can take away...I have a place reserved...Just for you in my heart...because in my life...You'll always be a part...Wherever you are...What ever you do...Remember there is someone...Who cares for you ...Who loves you so true....And know that I am always here...What ever you need...I will help you with anything indeed..share your cry & share your laugh..remember what I say before this...I always be with you sis..

I love you so much...
Happy 19th birthday sis..


P/s : Thanks a lot to all my friend yg wish true phone,call,sms,FB,FS,MS,YM,forum & what ever laa....Thanks jugak pd teman2 yg mengingati & kasi present...I really appreciate it...May God bless u all too...

Tag Dari Iejat...

on Monday, May 25, 2009

Sorry Kak Iejat :P ....bru smpt nk buat..ahaksss

Soalan2nye :



1. Copy badge "2008 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

Iejat - Member Fun Corner yg dr dulu smpi skrg x kasi panggil dia kak iejat..hahahha..nk muda laa tu..hikhikhik...dia ni pun hard fan dato' siti nurhaliza...

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.. (anda di-tag!)

1. still single & available.. ("Jodoh telah ditentukan oleh Tuhan..dan kita sebagai hambaNya..perlu berusaha & tawakal agar mendapat jodoh yang di syg Allah...")-

2. seorg yang cukup sensitif & mudah mengalirkn air mata...tp ramai gak yg ckp saya ni jiwang...ye ke??hahhahaa

3. Kipas Susah mati Mama ku ...Fara Fauzana..kihkihkih

4. looking 4 someone :)

5. happy dgn kehidupanku sekrg...menghargai insan2 yg sentiasa menghargai kehadiranku disisinya...

6. xpandai masak..hahhahaa...camne nk kawin nih....

7. Usiaku bru je bertambah smlm....happy coz dpt clbtre ngn adk cyng...hope our relation till the end..

8. bersukan??huh ..kadang2.. busy women laa katakn..hahahha

9. nk ckp pemalu ramai yg cakap saya ni mesra alam..sejak sekolah lagik dah ada chop kot kat dahi..wakaakkaka

10. sgt mengutamakan keluarga .. yup .. FAMILY FIRST!!(adk cyng dh termasuk dlm famly dah skrg..hahhaha)...then friends....bf xde lg...hahahha

4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

1. Cik Ina
2. Kak Hezrin
3. Mira
4. Jumaat
5. kak zue
6. kak zai

ok done...

.... Ku memilih untuk berdiam......

on Friday, May 22, 2009

Ku memilih untuk berdiam..melihat...memerhati dan berhati-hati...

Kenapa saya sedemikian rupa??....kerana saya mahu kalian tahu bahawa saya bukan jenis orang yang lari dari masalah tetapi seorang yang sanggup menghadapinya dengan persediaan yang cukup...oleh itu saya perlu berdiam untuk mendengar apa yang ingin kalian katakan...jelaskan....

Sebab itu saya mahu melihat...tingkahmu walau dari hujung mata..kerana dari situ saya mampu melihat dirimu yang sebenarnya...semua yang ada pada kalian..samada baik...buruk..jujur...atau penuh kepuraan....

Saya gemar memerhati kerana bagiku dengan cara itu saya mampu mengukur persekitaranku agar langkah yang saya ambil untuk membuat sebarang keputusan adalah tepat dan bersesuaian masa dan ketika...dan jangan kalian terkejut kiranya suatu hari nanti...apabila saya mula bersuara kalian tak mampu meningkahnya....

Dan terlalu berhati-hati...agar langkah-langkah yang saya atur tidak silap walau ketika berurusan dengan hati dan perasaan...

Saya lebih senang begitu..dan saya juga senang begini...seperti mana saya memberi ruang kepada semua..begitu juga yang di inginkn untuk diri ini...

Biar Keikhlasan Berbicara

on Thursday, May 21, 2009

Perjalanan hidup menemukan kita dgn pelbagai perkara mencabar yg terpaksa kita tempuh... Ada perkara yg kita suka tentangnya dan ada juga perkara yg kita cuba lari jauh daripadanya.. Apa pn perkara yg terjadi dlm hidup, kita sentiasa punyai pilihan untuk menanganinya.. Ada waktu cabaran menjadikan kita lemah namun dan ada waktu yg lainnya cabaran mematangkan kita tentang erti kehidupan..

Bila berdepan dengan soal tentang hidup, pilihan, cabaran atau hakikat, ada perkara yg sentiasa mampu menyelamatkan kita.. Biarkan keikhlasan berbicara dan segalanya akan jadi lancar buat kita.. Keikhlasan mampu membawa kita untuk mengenal dan menyelami perasaan org di sekeliling kita dan apa lagi perasaan yg bermain dlm diri kita sendiri..

Ada waktu dan ketika kita perlu membuat pilihan yg sukar, berdepan cabaran genting, dan menerima hakikat yg pedih untuk diterima.. Namun yakinlh bahawa bila keikhlasan berbicara, segalanya mampu kita atasi.. Keikhlasan akan menghalau jauh segala kekecewaan, penyesalan, dan kehilangan..

Biar keikhlasan berbicara, jadikan hayat ini hayat yg bermakna...

Dairi Hatiku.....

Ermmm dah lama x update blog....rasa cam takde apa nk ditulis...rasa sejak kebelakangan ini menuntutku untuk berdiam sejenak...tapi sesekali menjenguk maya ini tanpa cacatan yang baru membuatkan serasa berbuat khilaf...entahla..kalau dulu ada saja yang inginku tulis...asa saja perkara yang hendak dikongsikan di maya atau ada saja perkara yang ingin ku adukan....

Bukan bererti ingin melupakan ruangan ini...namun pabila rasa hati itu berdenyut-denyut untuk meluahkan...saya tidak membawa laptop bersama...ketika duduk di hadapan laptop seharian tidak ada pula perkara enak yang ingin dikongsikan...

Namun...sepanjang kebisuan di maya ini sebenarnya hatiku sentiasa berdetik...sentiasa melalui saat-saat yang sangat ingin ku kongsikan dengan teman-teman....tapi begitulah saya....berkata di dalam hati...dan kata-kata itu mati begitu sahaja tanpa terluahkan....

Apa yang ingin saya ucapkan ketika ini adalah saya ingin sekali melimpahkan rasa sayangku pada pada insan-insan yang begitu bermakna dalam hidupku....namun rasa itu seperti terkuman dalam diri dan tak mampu dileraikan....

Buat insan-insan yang ku sayang...hidup ini akan jadi kurang serinya jika kita tidak bersama lagi....dan sudah tentu diri ini akan menjalani hari-hariku dengan penuh rasa sunyi...rindu..hiba...dan keseorangan tanpa insan-insan seperti kalian...Terima kasih buat semua teman-teman yg sentiasa berada di sisiku di saat ku berduka dan gembira...

Bila Rindu Berdetik

on Thursday, May 14, 2009

Ya Allah….
Bila hati ini merindui…
Padamu aku mengadu…
Bila jiwa ini resah gelisah
Padamu jua aku berserah..

Ya Allah….
Aku hanyalah hambamu yg lemah
Seringkali aku tersungkur dilembah
Dalam mencari nilai sebuah kemanusiaan
Dalam mengenal arti sebuah kehidupan

Ya Allah….
Aku cukup mentah untuk mengutip kesabaran
Lantaran sering ditempiaskan oleh kemarahan
Akhirnya rebah sendiri dibatas kekesalan….

Ya Allah….
Bantulah aku mencari kasihmu
Kerana ku tahu….
Aku tidak sekuat Rabiatul Adawiyah
Yang hanya padamu cintanya tercurah!
Pun jua bukan Siti Khadijah
Isteri kecintaan rasullah…!
Lalu nun disana….
Hati ini berbicara…

"Ya Allah………
Masih adakah lagi insan yg seperti mereka..
Sanggup pertaruhkan kesenangan dunia…
Yang cukup mudah melafazkannya
Tapi sukar untuk dikota……..?"

Congratulation To My Dearest Tomok

on Tuesday, May 5, 2009

Masih blm terlewat lagi nk ucapkan congratulation to my dearest Tomok..hikhikhik...u deserve it....mmg dr awal pun dah nmpk yg Tomok bakal mjadi juara OIAM 3 kali ni...coz anda mmg layak bergelar juara...tiap2 kali konsert mmg nmpk perubahan yg dibawa...klu mula2 masuk ramai yg masih ragu2 dgn bakatnya...diorg ckp "blh ke tomok yg dulunya nanyi lagu sengau je nk masuk oiam??"now you see...he totally change..dah xde lagik tomok yg sengau2 time nyayi..tp sengau2 dia pun i like....hahahhaa..dr dulu..dr zaman2 new boys smpi laa skrg....coz saya mbesar sama2 tomok...ehh silap saya membesar dgn lagu2 new boys...kihihkih..tp betul laa...membesar sama2...kn kita sebaya...ekekkeke...ermm sebenarnya frust gak laa x dpt g tgk tomok nyanyi live time konsert oiam tu...coz balik kg...nasib baik laa ada video ni..ngehngehngeh..leh layan ari2....

Lirik Rindu Terhenti - Tomok

Telahku Tinggalkan
Memori Silam Ku Itu
Tidakku Biarkan Hidupku
Dibelit Pilu
Walau Duka Menampan Dada
Walau Sepi Mancalar Hati
Rindu Ku Terhenti

Ku Pinggirkan Sayu
Yang Meruntuhkan Pintu
Kasih Tulus
Ku Biar Berlalu
Ku Pinggirkan Lara
Yang Berpaut Dijiwa
Ku Teruskan Hidup Tanpa Dia

Padahnya Lama Dah Tunggu
Hilang Tak Berganti
Cinta Tiba Cinta Pergi
Biarlah Satu Hati

Walau Duka Menampan Dada
Walau Sepi Mencalar Hati
Rinduku Terhenti

Ku Pinggirkan Sayu
Yang Meruntuhkan Pintu
Kasih Tulus
Ku Biar Berlalu
Ku Pinggirkan Lara
Yang Berpaut Di Jiwa
Ku Teruskan Hidup Tanpa Dia

Padahnya Lama Dah Tunggu
Hilang Tak Berganti
Cinta Tiba Cinta Pergi
Biarlah Satu

Ku Lupa Kanmu Jua
Sedih Kau Pergi Menjauhi

Ku Pinggirkan Sayu
Yang Meruntuhkan Pintu
Kasih Tulus
Ku Biar Berlalu

Ku Pinggirkan Lara
Yang Berpaut Di Jiwa
Kuteruskan Hidup Tanpa Dia

Padahnya Lama Dah Tunggu
Hilang Tak Berganti
Cinta Tiba Cinta Pergi
Biarlah Satu Hati

Biarlah Satu Hati

Home Sweet Home ~ @ Hometown

on Friday, May 1, 2009

ari ni 1 may 2009 kul 12.07am...
skarang ni kat kg...cam dah lama x balikkg rasanya..last skli bila ekk...saya pun dah lupa bln brp balik..hahhaha..ni kbtln ada cuti 3 ari..apa lagik..balik laa...balikbertiga..ngan adk yg study kat utm skudai & cazen yg study kat lim kok wing...ari khamis 30/04/09...usai hbs kerja trus balik ke rmh..otw balik tu call "adk" jap..ni bkn adk yg nk balik skali tu tau...ni "adk" lain...ada org pggl adk kesebelas laa..adkmanja laa adk syng laaa...cam2 nama diorg kasi...apa2 pun diorg nk panggil...tetap "adk" akak kn..hikhikhik..teringt lak msg ari tu :)

Ingatkn x kerja ari khamis tu..rupanya kerja jugak....ingtkn blh jmp sblm balik kg..tapi cam x smpt je..lgpun dia ckp dah laa gerak balik kg dah lewat..nanti klu g jmp kul brp bru gerak ni...tu pun dia dah risau drive balik kg mlm2...sayang jugak kat kakak dia rupanya..hikhikhik..sekarung nasihat "adk" bekalkan....takut kakak dia ngantuk tgh2 drive....brp kali dia pesan..klu ngantuk bhnti dulu..tukar2 drive...thanks dear 4 ur caring....i really appreciate it...kul 8.30 kuar rmh...huhh blh tahan lak jemnya org balik kerja pluss ngan yg nk balik kg ni...kul9.30 bru smpi kat tol gombak....huhhh jem giler....dah masuk LPT dah ok skit...drive non stop...x tukar driver pun..malas nk bhnti..hahahha..kul 1pg dah smpi dungun..sggh rmh pakcik antr cazen...blh tahan dua2 co pilot ni tdo...terpaksa drive sorg2 smbil nyayi2 dalam kete..hahaha...smtara tggu makcik bgun tdo & bukakkn pntu tba2 hp bunyi..ingtkn mak call tnya dah smpi mana..rupa2nya "adk" call tnya dah smpi blm...mak aiii xtdo lagik "adk syngku" sorg ni...ni betul2 risau ni....thanks dik..terharu nya....sanggup call pg2 ari & x tdo lg....padahal dia pun x brp sihat tu..asyk batuk je...ubat x nk mkn...suara dia pun cam penat pluss ngantuk..adehh kesian lak "adkku" sorg ni....biasanya klu balik lewat mak or ayah je yg slalu call tnya kat mana dah...terharu ngan keperihatinan yg diberikn....thanks a lot cayang..xtau akak nk ckp camne lgni...dia ckp dah smpi rmh infrm balik & rest ckp2...kul 1.30 bru smpi rmh...trus infrm "adk"..kn risau lagik dia..kesian dia..mesti x ckp tdo nnti tu....balik rmh kacau adk yg bongsu tdo suh bangun..hahaha tu mmg kewjpn tiap kali balik kg..x kira smpi kul brp pun..ttp kna kacau...duk borak2 ngan mak..kul3 lbh bru tdo...hikhhikhik...

hanya tdo beberapa jam je...lps subuh dah x tdo mana...dah laa smlm tdo lmbt..blh tahan lak mata ni..klu kat opis gerenti dah ngantuk tahap kronik ni...lps tu ikut mak g pasar..lps zohor g knduri kawin member sekolah dulu..huh jmp ramai teman2 sekolah dulu2..sronok dok borak2...soklan yg paling pames....Awak lak bila lagik???hahahhaha hambikkk..dah xtau nk jwb apa...jwpn standard piawaian "xde calon lagik"hikhikhik....

ptg lps asar kuar lagik...g jmp nenek kat rmh Cik Jan(my aunty)...kbtln Cik Nie & Keluarga dan Ayah Su & Keluarga pun ada sana...wahh meriah pulak....duk smbng2 & mkn2lps mgrb bru balik...sggh rmh Ayah Ngah lak..antr kad..mkn lagik..uitss habis dietku klu balik kg nie...balik KL kna timbang balik..hahaha....lps isyak bru balik rmh..nk layan oiam x dpt...uhukss sedeynyaa..nk layan kot internet smpi ke hbs oiam x jmp kat mana..hahhaha..sedar2 dapat msg ckp Tomok menang....horeyyy....congrat Tomok...walaupun aida xde u ttp buat yg terbaik..aida hanya mampu doakn dr jauh je...cewahh..cam poyo je ayat..hahahahaha...uitss dah kul 1pg dah ni...ok laa dah nk tdo..esk cam bnyk aktiviti lagi nk kna buat..nanti ada org marah..rest x xukup...hahahha...ok laa good nite dear...jmpa lagi di lain entry...

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks