Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

Happy New Year 2009

on Thursday, January 1, 2009

Hurmmmm…well… pejam celik pejam celik kita dah masuk tahun 2009..dan jugak baru beberapa hari kita menyambut tahun baru hijrah 1430H…sekejap je masa berlalu pergi…umur kita pun dah bertambah setahun lagik…..pada kawan2 yg dah merealisasikn azam tahun 2008 dia dgn jayanya…tahniah..well done…ermmm saya punya azam???ermmm blh dikatakn 70% tercapai kot…ada lagi yg blm terlaksana…hehehee

Well 2008 gave a lots of memories to me…and i think you all pun sama right???..each of us had sweet & sour of 2008…rasa cam sedih pun ada..ye laa cam2 perkara yg berlaku dlm setahun tu…ada suka & duka,tawa & tangis…semuanya bakal menjadi kenangan dlm lipatan hidupku…biasalah lumrah kehidupan…kadang2 kita diuji dgn kegembiraan..kadang2 kita diuji dgn kesedihan…kadang2 kita diatas kadang2 kita dibawah…semuanya lumrah pjalanan hidup yg harus kita tempuhi…well…life must go on…yg lepas..biarkan ia berlalu pergi…kita bukak kamus baru yg bakal menceriakn hidup kita..INSYAALLAH…

Ermmm…cam biasa lah…bila tiba tahun baru je mesti masing-masing sibuk-sibuk nk tanam azam baru kn?tak terkecuali jugak saya..tahun ni mcm2 azam saya nk buat,termasuklah merealisasikan azam tahun lepas yg belum tertunai lagi tu…huhuhuhu…ermmm satu lagi soalan yg biasa diajukan bila tiba tahun baru….(tp soalan ni bagi yg masih singgle la kn)..jeng..jeng..jeng…mesti korang dapat agak kn….apa lagi bab kawin la…hahahahaa…kalu yg dah kawin tu mesti laaa org sibuk2 tanya bila lagik nk dapat baby???dah ada baby ditnya pulak bila lagik nk tambah??lps tu bila lagik nk dpt menantu?then bila lak nk dapat cucu…hahhahaa…camtu laa lumrah…penuh dgn persoalan…ermmm kawin???Me???ishhhh belum tiba masanya lagi laa…bab kata org blm smpi seru lagi..…hahaha…yg tu lambat lagi…kihkihkih….so tak termasuk dalam diari tahun ni lagi agenda kawin tu…Enjoying myself & mylife first..hahaha…Tp saya x menolak andai tiba-tiba muncul MR RIGHT..he say "Would U marry me?"….(acehhh berangan je kn….tettttttt…..hahahha)..sebab benda2 tu kn lumrah kehidupan…but saya cuma nk seseorg yg ikhlas menyayangi diriku & mencintai kekuranganku…senang cite terima diri ini seadanya…baik or buruk…Saya minta pada Yang Esa agar dijauhkan dari insan yang berpura-pura baik…I mean depan cakap sayang tp belakang….hmmm(tau2 sendiri laa ekk)…

Tahun lepas macam2 perkara dah berlaku…samaada dalam hidupku or hidup orang yg ada connection dgnku..buat kawan2 yg dah kawin or bertunang tu…Congratulation!!..Saya doakan korang berbahgia sampai ke syurga & cepat2 dapat baby…AMIN…(p/s buat matun & aliah :...ehemmm apa lagik...cepat2 dapat baby ekk..x sabar nk jadi aunty..hikhikhik....)x lupa jugak buat yg kecewa tu,harap korang tabah menghadapi dugaan hidup…saya tahu,bukan mudah nk menghadapinya bersendirian…tp nak tak nk kena jugak hadapi…Jangan rasa korang bersendirian dalam hidup ini,lagi ramai insan2 yang menyanyangi korang…Friends,famly..keep your life goin k…..(fuhhh pndai pulak nasihat kn org ni…x de laa..skaligus menasihati diri sendiri jugak ni…hehehehe)..Segala macam bentuk peristiwa @ kenangan pahit sepanjang 2008 dah buang jauh2 dlm hidupku..semua tu x perlu nk ingat2 lagi...(tp kesannya tetap ada..kelukaan hati sukar tuk diubati)…tp segala mcm peristiwa @ kenangan2 manis dalam hidupku sepanjang 2008 akn terus kuabadikan dlm ingatanku…saya amat berterima kasih to all my frenz coz diaorg yg banyak support ku..diorg ada ada time I need someone…time saya gembira,dia turut bergembira melihat kegembiraanku…time saya bersedih dia dtg menghiburknku…time saya sakit dia bertanyakn kabarku…thanks a lot to all my frenz yg sentiasa buat diriku happy, yg sentiasa menghargai kehadiranku disisinya...thanks dear...

2009 adalah tahun yg baru,so saya nk ada satu perubahan dlm diriku..nk jadi seseorg yg baru..seseorg yg kuat,tabah,matang,berdikari…(ermm blh ke ni..kuikuikui)…ok i’m try…sape lagi yg nk ubah perangai & hidup saya ni melainkan diri saya sendiri…saya akui sebelum ni saya seorg yg lemah semgt..cepat mgalah..terlalu sensitive…so saya harapkn tahun ni saya dapat ubah perangai2 yg negative yg ada dlm diri saya…akn cuba ku lalui hidupku yg mendatang ini dgn penuh keceriaan & kegembiraan..I’m try to be the best among the best..hopefully so…

Sekarang tengah belajar camne nk manage kewanganku tahun ni dengan jayanya tanpa kesulitan,yelah,setakat ni tak pernah lagik sampai jatuh muflis..hahahhaa..tp saya kena jugak manage supaya simpanan saya nanti cukup untuk kenduri kendara sok2…hehehhe..kita kna pikir masa depan gak.ye x?ahakssss…tak perlah doakan yg terbaik…anyway..hope this year akn kasi sinar baru dlm hidupku & orang2 yg saya sayang…(ermm x pe lah klu dia x syg kite pun…kite ttp berdoa yg terbaik utk dirinya…smga happy dgn apa yg dia buat skrg…wlaupun pd dasarnya ada yg terluka…)ermm ok lah don’t noty2 & nangis2 lagi..kata kn nk happy..ok kita enjoy…..

So, I juz hopping that 2009 will give more miracle…May God bless us..Amin…Thanks to all of people in my life that had be with me all of previous & this year….my mum,my dad,brother & sister,all my famly,my friends whatever where you are right now & all person yg ada connection dgn ku….oklah now..let’s hope that our life will continue and change beautifully through this year..yeah..yeah…!!!

Anyway start your New Year with SMILE ;), Not with TEARS :(ok…Say GOOD BYE 2008…. and HELLO 2009…

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks