Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

~Stress~

on Tuesday, July 14, 2009

Ermm cam dah lama tak update blog kan???...sorry laa ye teman2..lately ni busy skit..dengan cam2 urusan duniawi...macam2 benda nk dipikirkan...masalah kerja lg laa sangat...tensen jek bila pikirkn semuanya...ermmm what to do kn...life must go on....Saya tidak menafikan yg saya berada dlm keadaan yg agak tertekan dan stress kebelakangan ini. lebih baik saya mengakui satu perkara, saya rasa begitu sukar untuk sentiasa berada di trek yg betul kebelakangan ini. kadangkala, saya mampu untuk terus utuh di landasan saya, namun kadangkala saya tersasar dan kehilangan diri sendiri.

Tapi mungkin satu kelebihan, saya mampu menyembunyikan apa yg saya rasa melalui senyuman dan gelak tawa. hanya yg benar2 mengenali saya, they can sense what i feel. but very few of my friends can actually detect it. tak mengapa. bukan salah anda.

Saya hampir2 meletup beberapa hari lepas. hendak mengadu pada mereka yg rapat, saya takut mengganggu mereka. yelah, mereka pun busy. mereka pun tension. bukan masalah saya sahaja harus mereka fikirkan…thanks 4 someone yg sentiasa concern pada saya….

Setenang2 air di laut..kadang2 ada juga badai melanda…cam kita jugak ..kadangkala kita diduga dengan dugaan yg tak pernah kita sangka & fikirkan...sebenarnya bagus jugak dugaan itu datang...mungkin ia nk menguji kita..uji tahap kesabaran kita & bagaimana cara kita nk mengatasinya...kadangkala dugaan jugak yg makin menguatkn ikatan itu...alhamdullilah...dugaan itu jugak laa yg makin menguatkan kami...kami semakin utuh berdiri atas kaki kami sendiri...biarpun apa org lain nk cakap tentang kita...tp yg penting kita tahu apa yg kita buat kn??....thnks coz alway be wif me…& remember!!! I always be wif u too when u need someone to talk…
Apa yg saya fikirkan, Allah takkan menduga di luar kemampuan umatnya. maka saya percaya ujian yg diberikan kepada kita sekarang setimpal dgn kekuatan yg kita ada. dan saya percaya, semakin byk ujian dari-Nya, bermakna DIA sgt menyayangi kita..rihgt??. alhamdulillah.

Banyak perkara dlm hidup berlaku tanpa kita kehendaki. tapi saya ada pandangan yg berbeza. tak semua benda akan berlaku seperti yg kita mahukan. sometimes, kita berada selesa di tampuk tertinggi, dan kadangkala, kita terjatuh tanpa sempat menyediakan back up. itulah hidup. bersyukur jika kita dapat apa yg kita mahukan tapi sekiranya kita gagal, sujudlah kepada yg maha esa. itu mungkin bukan rezeki kita. tuhan telah menyediakan sesuatu yg lebih baik di masa akan dtg.

Apa yang saya nk tekankan di sini saya BENCI manusia yg pandang semacam kat org lain….bak kata someone, kami tak kacau hidup korang, tapi korg kacau hidup kami. masalah2... takpelah. buatlah apa yang korang suka. kami terima. i'll take it from a postive side. asalkan hidup anda bahagia. tapi ingat, kegembiraan di atas kesedihan orang lain hanyalah bersifat sementara….apa yang penting KERJASAMA…ehh silap2..apa yg penting kami tau apa yg kami buat…kami bahgia dengan apa yg kami lalui sekarang..huhuhuhu…so apapun korang cakap “Kami tak gentar & kami x kesah…apa yang penting..kami HAPPY….wonderpets…hahhahaha”…Alhamdulillah..syukur ke hadrat Illahi..kerna memberikan kami SERIBU KEMANISAN dalam kami menjalani titian-titian perjalanan di dunia yang fana ini…di atas RahmatNya & di atas Kasih SayangNya kami bisa laluinya bersama…

So, sekiranya ada orang take advantage of you, put your chin up and smile. Sabar dan redha atas kejadian itu kerana tak lama lagi, anda akan mendapat pulangan yang berkali-kali ganda! Yezzaa!

dan, jika kalian rasa sesuatu perlakuan saya itu perlu diperbetulkan, dtg kpd saya and talk to me nicely and tell me what i did wrong. kalian dtg with a polite way, i'll treat u politely. tapi jika kalian tikam saya dari belakang, saya takkan maafkan kalian…. saya jenis yg boleh dibawa berbincang. dan jangan risau. saya tak pernah makan org :p …..

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks