Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

~Titipan Insan Biasa~

on Monday, December 13, 2010

Saat ni, saya terasa diri ni lemah sngt..tak pastilah kenapa..mgkn perjalanan hidup ni terlalu meletihkan buat insan biasa sepertiku..Saya terpaksa mengakui yg saya juga kadang kala tewas dan hilang keyakinan..sbb saya hanya insan biasa..punya hati dan perasaan..punya batas dan keinginan..ada waktu keikhlasan dan kesabaran aku mampu tewas berdepan ranjau kehidupan..

Walau apa yg berlaku, kehidupan perlukan kita belajar dari kesilapan dan membina bahagia dari kekecewaan..tiada insan yg sempurna namun setiap insan dikurniakan peluang untuk menyempurnakan hidup.. kebahagiaan hanya untuk mereka yg percaya tentangnya..

jauh di sudut hati, aku mula mengenali seseorg yg semakin bermakna buat aku.. seseorg yg senyumannya jauh lebih bermakna dr kehidupanku.. pengalaman ku, sahabat yg setia mengajar aku tentang jiwa dan hatiku.. hidup bermula dengan mengenal diri.. jalan hidup tak selalunya mudah.. andai aku sendiri, itu takdirku.. andai aku sedih, itu nasibku.. andai aku jatuh, itu ujianku.. andai aku tersisih, itu duniaku.

ada harapan yg tak termakbul, ada impian yg tak tercapai, ada kata2 yg salah tafsiran, ada pengadilan yg tersilap.. segalanya lumrah hidup..

dlm hidup, kita mampu memilih jalan yg ingin kita lalui.. namun jalan itu tak semestinya akan membawa kita kpd apa yg kita inginkan.. kesilapan akan ada di mana2 namun satu keyakinan yg tertanam pada ku, jalan yg kita pilih itu adalah ketentuan tuhan untuk menemukan kita dgn apa yg kita perlukan.. sejauh mana pn kita cuba lari dari kenyataan kita tetap tak mampu mencapai apa yg kita harapkan tanpa mengerti hakikat sbg teman setia yg memandu jalan hidup kita..

apa yg terjadi pada ku sudah cukup utk membuktikan betapa peritnya hakikat cuba mengajar ku tentang kehidupan.. jauh sudah kebagiaan meninggalkan ku, namun bg ku itu hanya ilusi yg perlu aku hilangkan utk kembali yakin meneruskan hidup..

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks