Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

~Ahlan Wasahlan Ya Ramadham Kareem~

on Tuesday, July 17, 2012

Assalamualaikum...haii semua...rasanya macam dah bersawang blog ni..lama tak update story...Macam-macam yang berlaku..so mood nak menulis sedikit hilang....
“Ya Allah Ya Tuhanku bagilah daku kekuatan dan semangat baru untuk menghadapi hari-hari yang bakal mendatang.” Kawan-kawan yang rapat, mahupun yang mengenali diri ini, daku mengharapkan doa-doa kalian semua. Siapalah diri ini tanpa kalian.

Terseksa betul jiwa akhir-akhir ini, macam-macam telah berlaku. Ada yang menggembirakan dan ada yang kurang menyenangkan. Maaflah saya pohon kepada kalian semua jika diri ini begitu banyak menyusahkan kalian. Mungkin dalam banyak-banyak hari tak semestinya semuanya langit begitu cerah dan semestinya ada satu hari tu, langit akan kelihatan mendung.

Alhamdulillah di panjat berjuta kesyukuran pd Yang Esa.. Ya Allahurabbi..Ya Allah melalui resah dan dugaan yang diberi, datang secebis ilham padaku untuk menulis..Mungkin ini dugaan bagiku namun tinta ini mungkin akan dapat memberikan yang membaca agar lebih kuat dalam menjaga hati..

Alhamdulillah ramadhan yang dirindui semakin hampir, lagi TIGA atau EMPAT hari..tidak dikatakan kehidupan jika manusia itu tidak di uji.Ujian kesenangan, kesusahan itulah ujian yang mana kadang-kadang kita tak sedar.mengbuatkan kita lalai dan terleka.pernahkah jiwa kita tertanya-tanya mengapa Allah pilih hati, diri ini untuk di uji..Ya, pernah malah bertalu-talu..mengapa aku?mengapa tidak dia?

Hati adalah momentum terpenting, dan bila Allah uji hati kita, dan bagaimana kita mahu kuat dalam menghadapi ujian hati ini.Dan bagi aku,hanya doa dengan aliran mutiara jernih yang mengubati...Soal hati lah jua yang paling menguji sanubari ini…kadang-kadang hati tertanya, mengapakah namanya sentiasa hadir, mungkinkah? Aku berserah pada ilahi, namun aku tak mampu memadam nama itu..namun bila Allah nak uji, aku hanya mampu berkata moga terhias bahagia, terhapus dukamu kelak, kerana hati ini selalu mendoakan..sekarang bukan aku lari..tapi mengelak dari hati ini semakin parah biarlah aku hilang seketika…

Moga dengan kehadiran kekasih yang dinantikan ini, mampu mengubat hati yang suram, Ahlan Wasahlan Ya Ramadham Kareem….Besarnya kelebihan bulan ini rebutlah, moga kita benar-benar memanfaatkan Ramadhan yang hadir kali ini seutuhnya kerana belum tentu ada Ramadhan buat kita lagi kelak.

Wassalam...

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks