Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

Bila Rindu Berdetik

on Thursday, May 14, 2009

Ya Allah….
Bila hati ini merindui…
Padamu aku mengadu…
Bila jiwa ini resah gelisah
Padamu jua aku berserah..

Ya Allah….
Aku hanyalah hambamu yg lemah
Seringkali aku tersungkur dilembah
Dalam mencari nilai sebuah kemanusiaan
Dalam mengenal arti sebuah kehidupan

Ya Allah….
Aku cukup mentah untuk mengutip kesabaran
Lantaran sering ditempiaskan oleh kemarahan
Akhirnya rebah sendiri dibatas kekesalan….

Ya Allah….
Bantulah aku mencari kasihmu
Kerana ku tahu….
Aku tidak sekuat Rabiatul Adawiyah
Yang hanya padamu cintanya tercurah!
Pun jua bukan Siti Khadijah
Isteri kecintaan rasullah…!
Lalu nun disana….
Hati ini berbicara…

"Ya Allah………
Masih adakah lagi insan yg seperti mereka..
Sanggup pertaruhkan kesenangan dunia…
Yang cukup mudah melafazkannya
Tapi sukar untuk dikota……..?"

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks