Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

Biar Keikhlasan Berbicara

on Thursday, May 21, 2009

Perjalanan hidup menemukan kita dgn pelbagai perkara mencabar yg terpaksa kita tempuh... Ada perkara yg kita suka tentangnya dan ada juga perkara yg kita cuba lari jauh daripadanya.. Apa pn perkara yg terjadi dlm hidup, kita sentiasa punyai pilihan untuk menanganinya.. Ada waktu cabaran menjadikan kita lemah namun dan ada waktu yg lainnya cabaran mematangkan kita tentang erti kehidupan..

Bila berdepan dengan soal tentang hidup, pilihan, cabaran atau hakikat, ada perkara yg sentiasa mampu menyelamatkan kita.. Biarkan keikhlasan berbicara dan segalanya akan jadi lancar buat kita.. Keikhlasan mampu membawa kita untuk mengenal dan menyelami perasaan org di sekeliling kita dan apa lagi perasaan yg bermain dlm diri kita sendiri..

Ada waktu dan ketika kita perlu membuat pilihan yg sukar, berdepan cabaran genting, dan menerima hakikat yg pedih untuk diterima.. Namun yakinlh bahawa bila keikhlasan berbicara, segalanya mampu kita atasi.. Keikhlasan akan menghalau jauh segala kekecewaan, penyesalan, dan kehilangan..

Biar keikhlasan berbicara, jadikan hayat ini hayat yg bermakna...

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks