Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

~Love Life~

on Friday, November 5, 2010

today, leaving me so much spaces for my ownself to breath. i have so much time to think about everything. yes yes EVERYTHING! bout past, now and future. bout myself, my famly, friends and yada yada. bout wut i've did and wut i'm gona do..

i've been caught into a long thought. thinking of my past and wut gona happen to me in future. semua org nakkan yg terbaik dlm hidup masing2. same goes to me. setelah begitu byk pahit dan manis, saya pastinya ingin mengukir sebuah kejayaan yg membanggakan. sebuah tapak yg boleh membuatkan saya bangga dgn diri saya dan yg penting, saya mahukan kejayaan dari keringat saya sendiri. bukan dgn bantuan org lain. tapi saya mula berfikir, cukupkah usaha saya skrg ini?

dan saya turut berfikir, hidup di bumi ini, cukupkah ibadat saya kepada Allah s.w.t? saya akui saya bukanlah terlalu baik dan alim tapi seperti umat Islam yg lain, tentunya saya inginkan keredhaan dan keberkatan hidup daripadaNya. siapa tak mahukan syurga kan kwn2. bila tgk pejuang2 Gaza yg mati syahid, subhanallah tmpt mereka tentunya yg tertinggi di sisi Allah s.w.t. saya sendiri kagum melihatkan semangat juang mereka. dan air mata saya menitis tatkala melihat kanak2 mati, ibu2 dan wanita terkorban tanpa kita ketahui apa dosa mereka. tak mengapalah. akhirat ada. tuhan melihat dari atas sana.

di saat tgn ini terus menaip, saya terfikir terlalu byk impian saya tapi byk yg tak mungkin jadi kenyataan. mungkin blh menjadi kenyataan di dlm khayalan shj. takpe aida takpe. itulah hidup.

setiap insan ada kelebihan dan kelemahan. dan saya nak cungkil kelemahan saya satu persatu dari orang2 di sekeliling saya. i don't mean to be perfect but saya terima kritikan membina. kadang2 dalam hidup kita, kita boleh detect ppl's mistakes tapi jarang kita nmpk kelemahan kita. kenalilah kelemahan kita melalui orang2 di sekeliling kita. mereka kritik tak bermaksud mereka tak sygkan kita, tapi lebih menyayangi kita. um! so kalau anda ada rasa apa2 yg perlu anda comment psl saya, just come to me and tell me wut is it about. ;)

do ur best dalam apa pun yg anda lakukan. sometimes, we can be so tensed up sbb byk perkara tapi buatlah sesuatu kerana diri kita inginkannya. bukan kerana org lain. sbb kalau anda buat kerana org lain, satu hari anda akan meletup sbb terlalu tension. betulll sumpah tak tipu. saya pernah kena. tapi bila kita sendiri nak buat sesuatu tu atas niat utk kita dan org2 yg kita sayang, god will make an easier way for u to achieve it. um um!

anddddddd saya rasa saya perlu lebih byk cuti utk fikiran yg lebih sempurna wakakakak! nak cuti lagi bolehhhh? boleh tak nak cuti lama lamaaaaa sikit? haha haha! rasa selesa lah cuti ni. hikhik. saya syg cuti saya. taknak pegi kerja rasanya. bahahaha! maaflah ye nampaknya saya semakin mencintai cuti saya. bye bye darlings. mwuahhh!

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks