Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

~Don't Be Sad~

on Wednesday, April 13, 2011

"...Jgn bersedih..hidup ni umpama roda..kadang2 kita diatas, kadang2 kita dibawah..dimana2 pun kita berada, yang menjadikan hidup kita itu indah adalah tetap diri sendiri,setiap perkara atau apa sahaja disekeliling kita hanya pelengkap kepada setiap apa yang kurang dlm diri kita..tabah untuk hari ini akan menjadikan kita lebih sabar untuk hari esok.."
Seseorang datang dan berkata padaku..."jaga diri baik2..jgn menangis..bila awk menangis, awk buat saya sedih" huarghhhhhh air mata xterbendung la dibuatnya dgr kata2 tu..huhu...Saya lagi tak boleh bila org sebut jangan menangis...confirm terus nangis..dr bergenang kat kelopak mata terus mencurah-curah...itulah dia pesanan terakhir seorg sahabat...

Demi tidak mendukacitakan dan tak mau kamu sahabat2ku..keluargaku.. sedih melihatku bersedih..BAIK!!! saya akan kekal ceria di hadapan kamu semua..inilah anugerah xternilai yg Allah kurniakan...:) ku punya kekuatan utk tersenyum walau tika sakit mahupun kesulitan..terima kasih ya Allah :)

Teringat kalau masa study dulu biasa sangat laa dengar komen kwn2 "tgk dia tu, ceria je...happy go lucky ".." ko sakit ke?happy je?".."u xpenat ke?" ha ha..klakar lak ingat2 balik kan..

Kena sayang diri sndiri..orang yang sayang kita bila2 bloeh berubah hati & membenci kita...orang yang benci kita juga boleh bile2 pun meraih simpati kita..renung wajahmu, terus ke sanubari, tye lah pada diri..kelak di akhirat kita akan sndri mengadap yg Kuasa..tika itu tiada gunanya orang sekeliling..hanya kita sndri yang brhadapan dengan segala kemungkinan..jadi, hidup ini adalah persediaan utk kita cekalkan diri..tingkatkan amal..agar kita bisa beroleh ganjaran yg baik di alam yg kekal abadi..

Bisikkan pd diri sndiri "Allah kan ada..." dan tika tangan diangkat bermohon pdNya,kelopak mata basah lagi...memang saya tak kuat..Kekuatan itu milikNya..tp yakin dan pastilah, setiap perbuatan pasti ada balasannya..Quran & Sunnah pegangan kita..segalanya ada tertulis di situ..
no more sad face...smile plishhhhh

2 comments:

eezance said...

singgah malam lawat tuan blog.. :)

be strong ;)

Aida Arisya said...

hehehe tq mlawat..yeahh i'm a miss strong

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks