Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

~Hadapinya dengan Tabah....~

on Friday, January 14, 2011

Walaupun aku menghadapi satu peristiwa yang takkan aku lupakan sampai bila-bila... tapi aku cuba tuk menghadapinya dengan tenang...walaupun kemarahanku sudah reda.. tapi hati yang terluka dan berparut ini takkan aku lupakan..bila dan macammana akan pulih bergantung kepada kesediaan aku melupakan segalanya..kesakitan yang aku hadapi skrang ini bagaikan satu beban yang tak tertahan rasanya..tapi aku akan buat TAK TAHU dan TAK PAHAM pada suasana disekelilingku...biarlah apa orang lain kata..dah puas aku menjaga dan memuaskan hati dan perasaan orang lain..sedangkan perasaan sendiri dah terlalu lama aku biarkan...aku akui..aku bukan insan yang sempurna.. masih banyak kekurangan dalam diri ini...tapi aku akan hadapinya dengan tabah.. dengan kuat...in fact lebih kuat dari dulu..dan kali ini aku akan mengekalkan sikap PENTINGKAN DIRI..kalau itu yang dapat membahagiakan aku...Sudah terlalu lama aku mendiamkan diri...semakin aku berdiam...makin kuat macam-macam perkara yang aku dengar....apa yang aku buat..hanya berdetik dalam hati "sabarlah..banyakkan bersabar...kuatkan hati..biarlah apa diarong ckp..biarlah dia buat kat aku.. biarlah..biarlah..."sampai aku jadik muak ngan sabarlah..biarlah...memang dalam agama pun kesabaran itu di tuntut dalam hidup semua orang...tapi kesabaran aku ada hadnya..sampai bila aku akan teruskan hidup aku camnie....aku dah mulai bosan ngan kerenah diarong semua nie...Aku takkan mengatakan aku baik..tapi setakat ini.. sesiapa kawan yang susah..ada masalah..kalau aku tak dapat tolong denngan wang ringgit aku mesti tolong sekurang-kurangnya bagi sokongan atau apa2 sebarang bentuk bantuan..bukan aku mengungkit..aku tak mengungkit..aku ikhlas..walaupun aku penah kena tipu berkali2..tapi aku mudah kesian..dan susah hati bila tgk kawan2 aku susah hati...tapi bila aku ditimpa saat begini..aku perlukan sesiapa saja yang dapat menenangkan hati dan perasaan aku yang berkecamuk.aku tak mintak dibantu, cukuplah bertanyakan khabar..cukuplah dengan kata2 yang boleh buat aku tenang dan boleh buatkan hati ku lega bila meluahkan segala apa yang terpendam dalam hati ini..tapi bila ini terjadik....semua melarikan diri...membiarkan aku...tanpa sms..tanpa panggilan..NONE ZERO..tidak masa diaorng perlukan bantuan aku...tak kira masa aku tetap melayan luahan hati org lain...takde seorang pun yang datang tanyakan khabar.. sume sepi...selama ini bila semua ditimpa masalah..menangis..aku lah tempat diarong mengadu...akulah yang membantu sedaya upaya ..aku yang tak tido malam mengenangkan nasib kawan2 aku yang susah...TAPIIIIIIIII...bila camnie..barulah kita kenal sape kawan sape lawan.....Ntahlah aku pun tak tau...dengan fikiran aku yang berkecamuk ni..inilah yang aku dapat luahkan...

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks