Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

~Hati Seorang Sahabat~

on Friday, January 14, 2011

Bila aku tidak menyapa
Pasti aku tiada disapa
Bila aku tidak bertanya khabar
Pasti tiada siapa yang akan bertanya khabarku
Bila aku tidak memulakan sms
Pasti tiada siapa sudi menghantarnya padaku
Bila email tak kukirim
Tiada jugalah email yang kuterima

Kenapa?
Apakah tiada siapa pun yang ingat padaku?
Apakah tiada siapa pun sudi menyapaku?
Apakah tiada siapa pun sudi bertanyakan khabarku?
Apakah tiada siapa pun masih menyimpan nombor HP ku?
Apakah tiada siapa pun masih ingat alamat emailku?

Bila aku meluahkan masalahku
Pasti ada yang berkata masalahmu kecil sahaja
Bila kuluahkan masalah lebih besar
Pasti ada yang berkata kau manusia bermasalah

Lalu apa?
Apa yang kau perbuat untuk membantuku?
Apa tindakanmu bila mengetahui masalahku?
Memberi nasihat?
Ya memang kau beri nasihat
Tapi itu setelah aku yang datang meminta
Bertanya khabar?
Tidak sama sekali
Melainkan jika aku yang memulakan dulu.
Menghantar email?
Juga tidak!
Jika bukan aku memulakannya

Konon, katamu masalah perlu dikongsi
Yah, sememangnya kau berkongsi masalahku
Tapi kau cuma berkongsi ceritaku
Bukan berkongsi kesedihanku
Lalu pada siapa nak kuadu?
Pada kerusi, pada meja yang kaku
Seperti yang pernah kausarankan?

Aku sedar kau ingin lari meninggalkan aku
Setelah duri jiwa kuceterakan
Meskipun itu satu pengkhianatan bagiku
Tak mengapa, aku terima…redha…
Jika sudah begitu hati seorang sahabat!

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks