Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House
Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

There was an error in this gadget

~Roda Kehidupan~

on Wednesday, January 26, 2011

Hidup bagaikan roda, kadangkala berada di atas, kadangkala berada dibawah... begitu la hidup kita, kadang2 happy, kadang2 sedih.... tu memang lumrah.. cuma kita sebagai manusia, kena sedar bahawa, asas kehidupan kita ini, adalah menghambakan diri terhadap yang maha esa Allah swt..Hidup itu sebenarnya mudah,hanya manusia saja yg sering kali membuat hidup itu susah. Kalau kita sedang susah,ingatlah,masih ada yg lebih susah dari kita. Bersyukurlah atas hidup yang telah diberikanNya kepada kita,tinggal bagaimana kita menjalani hidup ini. Ada masa kita berada di tempat selesa dan ada masa kita berada di tempat kurang selesa.

Setiap detik , setiap saat , satiap minit , setiap jam , setiap masa , setiap hari , setiap minggu , setiap bulan serta setiap tahun..... Tuhan telah mengaturkan perjalanan hidup kita sebagai manusia , diatas muka bumi ciptaannya. Kita sebagai manusia dan kita juga adalah hambanya... harus bersyukur diatas nikmat yang di beri oleh yang maha esa.
Kerana yang maha esa memberi peluang kepada ciptaannya untuk menikmati diatas ciptaannya sendiri. Bak pepatah " Hidup cuma sekali ianya tidak akan berulang untuk kedua kali " Hargailah dan syukurilah pemberian yang maha esa kepada kita sebagai manusia dan hambannya diatas peluang merasai hidup di muka bumi ini.

Tuhan tidak akan memberi ujian pada hambanya dengan sia-sia. Ada hikmah di sebalik peristiwa malang yang menimpa. Jadikan ia satu peluang..Jadikan ia sebagai perangsang untuk terus maju ke hadapan…“Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”. …Ini menunjukkan betapa kita perlu berusaha dan tidak hanya duduk menanti retak. Janganlah kita terlalu memikirkan apa yang telah berlaku…Jangan jadikan peristiwa semalam sebagai satu igauan,namun jadikan ia sebagai satu tauladan.We learn from what happened yesterday,we plan for what we want to be for tommorow, but we live our life at present. So… Do your best.Hidup tidak selalunya indah…Dan itulah erti sebuah kehidupan.

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks