Aida Arisya In D' House

Aida Arisya In D' House



Pada Yang Esa kupohon... agar apa saja yang kubicara, tidak menjadi racun untuk sesiapa, tetapi penawar hati dan budi. Pada Mu Tuhanku... kupohon kekuatan agar jejariku mampu untuk menghulurkan sesuatu, yang akan menjadi halwa minda buat yang membaca bisikan hatiku. Berbicara setulus kata. Berkata dari hearty yg indah berbahasa..~ Kata-kata bukan dusta tp, patah-patah yg puitis ikhlas dari jiwa yg ada!! BlOg ini memberi peluang insan yg kerdil menuturkan bicara seketika selagi ada dayanya!!~ SEUKIR SAYANG, SECANGKIR KASIH, & SEKELUMIT CHENTA!!~

Followers

CLICK ME!!!

~KL Music Festival 2011~

on Monday, July 4, 2011

2nd July 2011 bertempat di Istana Budaya telah berlangsungnya Festival Muzik KL 2011 untuk hari kedua...

Organised by the Department of Culture and Arts, the festival features various activities including exhibitions, sale of musical instruments, panel discussions and demonstrations of the making of musical instruments, while the main concert, A Musical Journey: From Classical to Contemporary, takes the audience on a journey of the development of Malaysia's musical tradition.
One Nation Emcees adalah sebuah kumpulan vokal paling bertenaga dalam setiap persembahan di atas pentas. Mereka telah memenangi pertandingan realiti TV anjuran TV3 iaitu "Gangstarz" pd tahun 2008. ONE telah menghasilkan single 'Raja Gelek', 'Apa Ku Kisah' dan 'Syukur (Kau Yang Satu)' pd tahun 2010.
Datuk Muhammad Daud Bin Kilau atau lebih dikenali sebagai Datuk M. Daud Kilau. Beliau mulai menceburi bidang seni selepas menjuarai Bintang Radio pd 1968 menerusi lagu 'Musalmah Manis' dan 'Joget Hitam Manis'. Bermula dari titik itu, beliau terus mendapat peluang menjadi artis rakaman hingga menghasilkan banyak EP dan LP yg memuatkan lagu dengan genre melayu asli dan joget. Kemudian pd 1985, beliau menjuarai pula pertandingan Pesta Dendang Rakyat kategori Nyayian Asli anjuran RTM.
Suki Low merupakan juara pertama utk musim pertama program TV realiti "One In A Million". Beliau juga telah memenangi untuk anugerah "Artis Harapan" semasa majlis Anugerah Industri Muzik (AIM) pd tahun 2008. Album Suki yg pertama telah diterbitkan pd tahun 2008 yg berjudul 'Finally I Akhirnya'. Ia mengandungi ;agu-lagu dlm bahasa Melayu dan Inggeris. Album Suki yang kedua ialah sebuah album dlm bahasa Cina yg mengandungi dialek Kantonis dan Mandarin.
Najwa Mahiaddin...Sesetengah orang dilahirkan bertuah, tetapi tidak ramai yg bertuah dilahirkan dengan bakat yg besar. Dinilai dengan bakat dan vokal mrngagumkan, Najwa merupakan salah seorang penyanyi berbakat dan terbaik dalam bidangnya. Sebagai permulaan, beliau melancarkan album yg berjudul "Innocent Soul" yg telah dihasilkan bersama oleh Najwa dengan Widi Puradiredja, individu di belakang kumpulan 'soul urban' terpopular di Indonesia iaitu Maliq & D'Essentials. Single pertama dari album, 'Sweet October' telah dilancarkan pd bulan Oktober 2010, manakala single selepas itu 'Got To Go', pernah mencapai #1 Campur Chart rangkaian radio FlyFM. Pada masa kini, Najwa masih belajar di Kolej Muzik Berklee yg berprestij di Boston, USA dan akan memghabiskan pengajiannya 2 tahun lagi.
Perembahan yang sangat menghiburkan dr semua barisan artis yang membuat persembahan pd malam tersebut...tahniah!!!
The only reason why i'm here is....kikiki...walaupun ngantuk baru balik dr kursus dr kul7.30am smpi ke7.30pm..terus menuju ke Istana Budaya....akhirnya dapat jmp lagi..nasib baik cuti lama kali ni kan..blh layan ur show lg...i really wanna to see u duet with Hunny Madu live lagu Hey R..theeee..thanks Najwa masih mengenaliku :)


WHERE THE ARTS COME ALIVE!!!

0 comments:

© Copyright by Memori Tercipta | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks